close

 

如果再給我一次機會陪孩子長大

 

黛安. 魯門斯

(以下是我的翻譯)

 

如果再給我一次機會陪孩子長大,

我會先建立他的自尊,勝於建立房產

我會多一點把手指頭用來陪他畫畫,少一點用來指責他的過錯

 

我會少一點糾正他,而多一點與他聯繫感情

我會把我的眼睛從手錶上移開,用來好好看著他在忙些什麼

我會比較不在乎要知道什麼,而是知道去在乎他多一點

 

我會多陪他去爬山、郊遊、放風箏

我會不要用嚴肅的心態來看待玩樂,而是認真地陪他一起玩樂

我會陪他更多地跑過原野,去看星星

 

我會給他更多的擁抱,而不是彼此較勁

我會學習從小小的果實看到偉大的橡樹

我會少一點剛硬,多一點肯定

 

我會少一點執著於權力的大小

而多一點體現愛的力量

 

 

IMG_5049.JPG

 

If I Had My Child to Raise Over Again

by Diane Loomans

 

If I had my child to raise all over again,
I'd build self esteem first, and the house later.
I'd finger-paint more, and point the finger less.

 

I would do less correcting and more connecting.
I'd take my eyes off my watch, and watch with my eyes.
I would care to know less and know to care more.

 

I'd take more hikes and fly more kites.
I'd stop playing serious, and seriously play.
I would run through more fields and gaze at more stars.

 

I'd do more hugging and less tugging.
I'd see the oak tree in the acorn more often.
I would be firm less often, and affirm much more.

 

I'd model less about the love of power,
And more about the power of love.

IMG_5256.JPG

arrow
arrow

    藍色房子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()